CREATING REALISTIC TRAINING ENVIRONMENTS

Roparun 2019

18 juni 2019

De Roparun is ontstaan uit een weddenschap. Peter van der Noord kleineerde de marathon en schamperde dat het pas echt een loop werd als je naar Parijs toeliep… en zo organiseerden Peter en Sjaak Bril in 1991 de eerste loop van Rotterdam naar Parijs. Het geld dat ze ophaalden met sponsoring ging naar het Daniel den Hoedkliniek in Rotterdam.

Lopen voor het goede doel

Vanaf dat moment is deze loop alleen maar gegroeid. Steeds meer teams wilden meedoen, er werd steeds meer geld opgehaald. De gemeentes waar de hardlopers doorheen liepen organiseerden steeds serieuzer onthalen voor de dappere deelnemers die zich zo inzetten voor instellingen, goede doelen of projecten die bijdragen aan de missie van Roparun: ‘Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven.”

De Belgische gemeente Zele is al 15 jaar vurig aanhanger van de Roparun. Dit jaar bouwde een team enthousiastelingen vanuit de brandweer een 10 meter hoge en 15 meter lange tweekoppige draak.

Draken en dodo's

In deze houten draak zijn zeker 3000 met de hand gezaagde schubben verwerkt. Brandende huisjes langs de route zorgen voor extra aankleding en maakten deel uit van de kinderanimatie ‘s middags. Naast de draak was er ook een reusachtige opblaasdodo te zien.

Al voor de 11e keer is FireWare van de partij om te helpen het decor te belichten. Dit jaar lag het vurige thema geheel in ons straatje. De draak spuwde echt vuur met twee Stratus rookmachines en vuurschijnsel in elke kop en de huisjes werden van vlamsimulatiemiddelen voorzien. Met de Cumulus en Phoenix leken de huisjes net echt in de brand te staan.

Een warm onthaal

De draak en dodo werden ’s avonds mooi uitgelicht door theaterspots van Aukes Theatertechniek. Vanuit Nederland hebben ook ProfHire en JE-BHV voor sponsoring en extra ondersteuning ter plaatse gezorgd.

De lopers konden in Zele rekenen op een warm onthaal! Respect voor allen die een bijdrage hebben geleverd aan dit geweldige doel.

Bekijk de video

Share this:

ONZE KERNWAARDEN

Inspirerend

Creatief

Betrouwbaar

Duurzaam

Authentiek

Excellent